6. april 2010

Frappuccino

Heisann :)

Mye blogging på meg i det siste..

Men! I det siste har eg funnet en ny energikilde!! Sitter ofte oppe med lekser og prosjekt til litt langt utpå kvelden, så derfor trenger eg energi! For to uker siden fant eg en oppskrift på frappuccino på voe.blogg.no, og no er dette det eneste som gjør at eg kan sitte oppe med lekser om kveldene :) Blir skikkelig effektiv etter slurk.. Men her er oppskriften:

Du trenger:
- 1/2 kopp fløte
- 1 1/2 kopp helmelk eller lettmelk (smak og behag)
- 1 kopp isbiter
- 2 kuler vaniljeis
- 1 kopp kaffe (sterk -> pulverkaffe: 2 teskjeer pulver i en kopp varmt vann)
- sjokoladesaus (en gooood dæsj ;) )
- krem

Først lager du kaffien. Avkjøl den i kjøleskapet til den er kald, og ha alle ingrediensene i en blender som kan knuse isbiter. Bland godt til isbitene er knust. Hell i glass, og topp med krem og sjkoladesaus. Nyyyydelig!





NamNam

Men no må eg fortsette med lekser og øving til franskprøve.. :(

Ha en fin kveld!

Oda

3 kommentarer:

  1. Wow, det så sinnsykt godt ut!

    SvarSlett
  2. looks delicious! :)
    (it's like danish so i need to translate them all)

    SvarSlett