22. juli 2012

Kongsvinger

Ja, da var svaret fra høgskolene kommet. Magnus skal på politihøgskolen, og eg på sykepleien, begge to i Kongsvinger. Et lite sted 1,5 timer utenfor Oslo, med litt over 17 000 beboere.

Så nå er vi på jakt etter et sted og bo, og venter på svar fra en leilighet på studenthuset, som vi hååper vi får. Den er umøblert, så vi må leie oss en flyttebil og flytte alt vi eier og har med oss, noe som kan bli LITT av en pakkejobb... Politiskolen starter 13.august, så vi må komme oss bort der i uken før, sånn at vi kommer oss skikkelig på plass, og kommer litt inn i ting før skolestart (eg begynner ikkje før uken etter Magnus, så eg har litt tid på meg til å sette alle "dill dall"-tingene på plass ;) ). 





Slik ser kjøkken/stue/bad ut. Er 33kvm stor leilighet, perfekt for to! Eneste som er felles er vaskerom i kjelleren, der vi også har en privat bod. Tror det blir veldig bra. Har allerede laget liste over de store tingene vi skal ha med oss; sofa, seng, tv, kommoder osv. Er en del. Så kommer klær, personlige eiendeler, toalettsaker (kanskje ikke like mye for Magnus som for meg), og alle "pyntetingene" i tillegg. Så om vi klarer oss med én semitrailer, så er det bra ;) Neida, skal nok gå fint. Vi gleder oss veldig til å komme til ro og komme igang med studiene.

Men blir litt trist og dra fra Arna, det må sies. Fra familien, folkene, fra omgivelsene, fra ANEMONE!!! ÆÆÆH, har jobbet der i 6 år, blir ufattelig trist og rart og ikkje være der lenger!! Kjenner eg får klump i halsen når eg tenker på det... Snufs..! Men eg kommer jo hjem i ferier, så da finner du meg kanskje der litt innimellom ;)

I morgen reiser vi til Kongsvinger på dagstur for å se hvordan det er der. Se på skolen min,

Høgskolestiftelsen i Kongsvinger

og for å se hvor leiligheten ligger, nærbutikken, senteret osv. Politiskolen ligger et stykke utenfor sentrum, så tror ikkje vi kommer oss ut dit denne gangen,

Politihøgskolen Kongsvinger.

Tror vi kommer til å trives veldig godt i Kongsvinger, og eg kommer til å fortsette og blogge derfra, så mye som eg klarer, og tema blir nok litt annerledes, har ikkje så god råd som student... :( Har ikkje råd til å kjøpe inn og fornye leiligheten hele tiden no nei... Men har vel fått gjort nok av det dette året tenker eg... :)

Skal opp om 4 timer, så må vel egentlig komme meg til køys.. Morgenflyet til Oslo.
Skal oppdatere litt om flyttingen så snart vi kommer igang med det.

Ha en fin uke alle sammen!

Klem fra Oda


2 kommentarer:

  1. Hei Oda!!!
    ÅÅÅ jeg er så glad for at dere kom inn begge to!! Spess Magnus på politien... Han var jo så spent... Så bra at dere fikk det til å klaffe og kom inn på samme sted. Hurra!
    Men ja, så dumt at du må slutte på Anemone... Du er jo min superstjerne, you know...;)
    Jeg håper jo at dere skjønne Anemone-jenter aldri skal slutte og vil jobbe deltid på Anemone resten av livet.. ;)Stor sorg når både Linn og Tine sluttet... Nå deg, du har jo vært på Anemone lengst av alle Anemone-jenter... Men hey, du har julejobb og feriejobb når som helst! :) Så må vi jo holde kontakten ellers og.. Se på meg og Margareth, vi er bestevenner med 10 års aldersforskjell og det er jo pga Anemone at jeg kjenner henne :)
    krysser fingrene for at dere får leiligheten!! For å si det sånn, de finner ikke bedre leietagere enn dere to.. Tror den er bankers den der altså.. Lykke til hvertfall og lykke til med pakkingen! Vi må treffes før dere reiser! Bye bye Anemone-kveld... Buhu....
    Nå stikker jeg og Helge på Bruce Springsteen konsert! :) Må faktisk løpe... ;)
    Vi sees!! Stooor klem Henriette

    SvarSlett
  2. Hei på deg Oda ;)
    Så bra for dere begge to!!! Det blir en spennende høst på mange måter, både i Kongsvinger og i Arna.
    Vi treffes hos Henriette før du reiser, det blir så koselig ;))
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett