27. februar 2010

Hey :)

Har endelig fått en ting å blogge om: pusser opp på rommet !! =D (dvs maler veggen..)

Eg har siden jul gått og klødd i fingrene etter noe å gjøre med rommet.. og no (når eg endelig har ferie) tar eg hammeren i hånden og begynner!!

Var på jobb i dag og i går, og då fikk vi nye varer!! (se på bloggen til Anemone) Det var såå gøy ! Pakket opp som om eg var en liten unge som fikk presanger på julaften :P Fikk litt inspirasjon til å gjøre noe med rommet, og endte selvfølgelig opp med å dra fra jobb med en pose i hånden...! :P Har kjøpt masse fine ting, men vil ikkje vise på bloggen før eg har ordnet rommet ferdig ;)

Har jo hatt lyst til å gjøre noe med rommet, og har siste uken tenkt på å male det i en sand-farget farge, men har vært så usikker på om eg skulle male brystningspanelet eller tapetet, men no har eg bestemt at eg skal male tapetet ! tror det blir finest..

Hele oppussingsprosjektet begynte egentlig med en full DVD-hylle, så fant eg ut at eg ville kjøpe en ny hylle, og fant den perfekte hyllen på jobben, men siden den var hvit, og HELE rommet mitt er hvitt, fant eg ut at det hadde vært fint å male veggen :P

Men for å male et rom, har eg funnet ut at det er myye forarbeid (egentlig for- og etterarbeidet som tar tid..) Det man må begynne med, er å rydde vekk alle ting og tang som er plassert rundt på hyller og slikt, før man kan så skru ned alle hyllene, så må man tette alle hullene i veggen (hos meg er det ganske mange av de..)og så må det tørkes støv av veggen. Deretter er det bare å begynne å teipe! (DET er kjedelig det!) Teipe rundt alle kanter og lister, vinduer, dører og gulv... Men er det verdt det? Jess ;)

Får ikkje begynt å male før i morgen, for no skal eg på jentekveld hos Kristina. Gleder meg masse!! Blir kjempe koselig, skal spise middag, og prate sammen og bare kose oss! Blir bare meg, Kristina, Lise og Kristina denne gangen, men det blir koselig! =D Så no får eg gå å gjøre meg klar, før eg løper til bussen =D

Men her er noen bilder av første fase i oppussingsprosjektet mitt:







Kommer innlegg om fase to i morgen ;)
Ha en fin lørdagskveld videre !

- Oda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar