8. april 2012

Spisekroken

God påske!

Er herlig med litt fri!
Påsken har vært, for meg, jobbing, og (faktisk) litt fri. Var på hytten palmehelgen (lørd.-sønd.), eg jobbet mandag og onsdag, vært hjemme torsdag og fredag og jobbet lørdag og søndag. Så nå har eg fri i morgen og på tirsdag, før eg skal tilbake på jobb igjen... :) Er så deilig! Er vel første påsken på 6 år (da eg begynte å jobbe) at eg har hatt såpass mye fri. Har alltid tatt på meg ekstravakter her og der.

Fridagene her hjemme har gått i rydding for det meste, og innimellom litt snopespising (lavkarbo venter til neste uke ;)). Har ryddet i alle (5) rom, alle skap/skuffer/kommoder, kastet boss, systematisert hobbyting, tatt VEKK mesteparten av interiørtingene (er så lei av å ha så "mye" ting her og der). Vil ha det litt mer luftig nå... Og det klarte eg. Ommøblert har vi også! Flyttet spiseplassen inn i et hjørne, og en stor kommode står nå der som spiseplassen var. Mye mer "ryddig" om eg kan kalle det det, og finere. Veldig fornøyd. Pluss at vi ikke så ofte spiser med middagsbordet, mens Hemneskommoden, den bruker vi HELE tiden. Og i tillegg ble det veldig koselig med en slags "spisekrok", og stuen ser litt større ut.... Bare pluss her altså! :)

Resultat:


Ble litt mer luftig i kroken her.. Bilder laget av meg, planken er fra en eplekasse som eg skulle bruke til TV-bord, og så måtte eg ta vekk en planke for å få utgang til ledninger og slikt.. Ble stilig med litt røft mot svart og hvitt!





Hemneskommoden fra IKEA er helt supergenial! Har alle mulige slags ting oppi. Alt fra telys og fyrstikker til regninger til tekstil og hobbyting til printerting til frokostblanding (??)... (Magnus hamstrer frokostblanding når vi handler fordi han spiser det hver dag, og da går det så mye av det...Og det må jo lagres!) ;)



Synes bildet med rundingen på ble så kult.. HELT enkelt! Det finefine påskeegget med TineK mønster på som ligger i vinduet er fra i fjor, fra Henriette på Anemone. Hun er så fantastisk flink. Eg er innpå bloggen hennes hver dag nå for å se om hun har blogget...! Vil ha nye innlegg hver dag!! (Hinthint Henriette) ;) Check it out! House-nr.12 heter bloggen. Link HER!


En av favorittbloggene mine, Kjerstis Lykke har laget en lenke med slike perlemorfjør, og da eg ryddet i uken, og fant en pose med slike fra i fjor, tenkte eg med det samme at en slik vil eg også lage! Og det ble så fint. Litt påske også..


Hvor gjør man av alle båndene sine? I en pose? Nei. På en slik som dette! (Ka heter det? Båndsnelle?....?) Samma det. Ble så fint med disse fargene ilag. (Bare ikke legg merke til at det står "god jul" på to av de, det er bare en liten detalj som nesten ikke er synlig!!!;) Tihi..

Vi har i påsken også kjøpt oss en "print/scan/copy-maskin. Helt genialt! Den er veldig(!!) god på fotoutskrift, og printer veldig raskt (har ikke prøvd skanning eller kopiering enda, men skal nok klare det..). Den er kåret til best i test av TV2 Hjelper Deg faktisk :)

Så eg har i dag (endelig!) laget og printet ut mange bilder som eg har satt i de tomme rammene som stod overalt i stuen... Har funnet inspirasjon fra mange blogger og bilder på nettet, som eg har lagret og tatt vare på, og så har eg laget kopier. Bruker "PhotoScape". Veldig bra gratis program som lastes ned på dataen fra nettet. Bruker det programmet til alt. Billedredigering, laging av headere, lage montasjer av bilder m.m. Supert! Da får eg bildene mine akkurat slik eg vil de skal se ut! :)



No er det reker til kvelds... Mmmmmm!

Ha en fin påske videre!

5 kommentarer:

  1. Hei på deg.
    Så effektiv du har vært i påsken med rydding og styling. Har sagt det før, og sier det igjen, du er veeeeldig flink!!!
    Den nye headeren din var også super fin!
    Nyt siste kvelden i påskeferien ;)
    Klem, Monica

    SvarSlett
  2. Hei Oda!
    ÅÅÅååååå du er så flink!! Så utrolig fint du har gjort det! Veldig kult med litt mer svart/hvitt og grafiske bilder i rammene. Så enig at det er deilig å få tynnet litt ut i rekkene av interiør stesj... Enkelt og rent, we love!
    Ser påske egget fra ifjord i vinduet, så koselig :) I år ble det dessverre ingen egg, men neste år er jeg klar for eggeverkested igjen... ;) Så kjket at du kikker innom bloggen min så ofte... Skal prøve å få litt flere innlegg i løpet av en uke... Men den tiden vet du... Sjefen blir så vanskelig om jeg blogger så mye på jobb... ;) hehe....
    Ommøbleringen din var forresten veldig lur. Kommoden passet jo så fint under vinduet. Lurt!
    Håper dere har kost dere masse i påsken!
    Sees vi på fredag!
    Stor klem Henriette

    SvarSlett
  3. Og du, ELSKET headeren din!!!!

    SvarSlett
  4. Hei Monica :)
    Ja, ingen grunn til å slappe av i påsken når man kan gjøre så mye nyttig! ;) Tusen takk for koselig kommentar!
    Ha en fin uke! Sees :)
    Klem Oda

    SvarSlett
  5. Hei Henriette! Tusen takk for så fin kommentar! Er veldig fornøyd med hvordan det ble i stuen nå ;) Eg glemte også helt å lage egg i år, så får ta det igjen til neste påske ;)
    Forstår godt at du ikke kan blogge hele tiden! Men var bare et kompliment på at det er så gøy når du blogger, og ville gjerne lest og sett bilder hele tiden!! =D Og selvfølgelig, kan jo ikke gjøre sjefen vanskelig nei..! ;)
    Håper dere også har slappet av hatt litt fri! Er det noen som fortjener det, så er det dere! :)
    Sees på freda'n!
    Klem fra Oda

    SvarSlett